Sline

sneezing_2_59485-300x213

Hodam. Odjednom nosna sluz zvana slina sasvim nenadano nagrnu uz uobičajenu tonsku pratnju. Refleksno stavih ruku preko nosa. Kao najgori prekršilac zakona suzih oči, pognuh ramena i pogledah levo, desno. Da li me neko gleda? Skupljam sline i zatvaram šaku. Maramice nemam.

Nikad nisam bila srećnija što je zima. Slinavu ruku guram u džep od jakne. Muljam one sline po džepu, ni sama ne znam šta radim. Autobus neće biti moje prevozno sredstvo. Peške do kuće. Samo da ne sretnem poznato lice. Šta ako mi pruži ruku, kako da objasnim? Nekoliko kilometara i stigla sam. Sline se skorile…

Šta da se radi, dešava se.

Sedim. Odjednom nosna sluz zvana slina sasvim nenadano nagrnu uz uobičajenu tonsku pratnju na nos jednog tridesetogodišnjaka. Refleksno je stavio ruku preko nosa. Kao najgori prekršioc zakona suženih očiju,pognutih ramena pogleda levo, desno i ugleda mene.

Šta da se radi, dešava se.

Njegova dva druga se smeju, pobegoše na drugi kraj autobusa. On sede do mene. Okrenu mi leđa. Pokušava da obriše nos. Maramice nema.

Otvaram torbu. Maramice su tu. Da biraš! Uzimam najkvalitetnije. Kucnem ga po ramenu. Ništa. Opet. Bojažljivo pravi poluokret, krije ruke. Ništa ne govorim, pružam maramice.Uzima ih.

Briše ruke, lice. Okreće se ka meni, smeši se. Smešimo se.

Hvala za maramice.
Nema na čemu, razumem situaciju.
Mnogo ste mi pomogli.
Ja sam nekad bila slinava kao ti sada. Od tada sa maramicama spavam.
Pitam se šta bi bilo da mi niste pomogli.
Snašao bi se.

Smešimo se. Prijatelji nas gledaju.

Dobrog sam zdravlja. Ne pušim, ne pijem, nikad nisam bolestan. Vodim računa o svom zdravlju. Imao sam tragediju u porodici. Pre mesec dana mi je umro brat. Jurio sam po bolnicima…Nemam kola, lomatanje po autobusima, stres, nervoza, tuga i eto vučem neku prehladu danima…A moj brat …

Žao mi je. Imam sestru i brata…Strašno… Vidi, biti slinav čovek nije tragedija. Tragedija je ugašen život brata…

Da…A on, moj brat…

Silazim na sledećoj stanici. Drago mi je što ste bili u ovom autobusu. Hvala još jednom za maramice i podršku.

Drago mi je što smo se upoznali, definitivno sam trebala da budem u ovom autobusu. Imao si divnog brata.

Hvala, hvala još jednom i sve najbolje.

Izlazi.

Hej, viknem ja, zapamti BOLJE BITI SLINAV ČOVEK NEGO SLINA OD ČOVEKA.

Smejemo se, mašemo.

Vrata se zatvaraju, autobus kreće.

Život ide dalje…

9 komentara

  1. „Voda može oprati sve, sem pogana jezika i prljava obraza!“ 🙂

  2. Divna priča, a slinac glavni lik! 😀

  3. Лепа прича.

  4. Milena · · Odgovor

    Zanimljivo 🙂

  5. ja sam stalno slinava, i uvek imam polovne maramice po dzepovima, nikad ih ne bacam, i kad nekom treba ja im ljudski ponudim, ali cesto nece…
    nekad nadjem zdraviji kraj pa to uzmu ljudi..
    XD
    tema je predobra..ja bih mogla do sutra o slinama….svasta moze sa njima da se radi….

  6. Veliko, veliko bravo za nacin na koji si nam prenela citavu situaciju i kako si uklopila razlicite momente koje povezuje ista stvar – onaj ljugavac iz naslova. Sjajan tekst, a nisam imala utisak da ce biti, iskreno (s obzirom na naslov 😀 ). Poruka teksta – jos bolja :OK:.

    1. Ispravka: ljugavac = ljigavac 😀 .

  7. Razumem i meni su tašne uvek pune maramica… Ali bolje, kao što reče biti slinav nego slina…

  8. Ne bi mi nikadaa palo na pamet da jedan obični „slinac“ može biti junak priče…Greška…kada se malo bolje razmisli, razne prozaične stvari poput „njega“ nas mogu dovesti u nepriliku…Život…
    Odlična priča

Ostavite odgovor

